PRENESENO IZ ČASOPISA "GLORIA", FOTOGRAFIJE: HRVOJE ŽUČKO, TEKST NAPISALA JAGODA ZAMODA.

VLADIN MAČAK POD ŠLJEMOM

Ništa nez brižnog oka supruge...

Turbo ministar na divljoj vodi

Goranko Fižulić, ministar gospodarstva, nakon svog prvog raftinga na brzacima Kupe, mokar do kože, oduševljeno je najavio da je to njegov omiljeni sport.

-"Rafting je doista prava stvar! Iako, na Kupu sam došao s temperaturom višom od 38 stupnjeva, koju sam, doduše, snizio s dva andola i dobro se preznojio, ali zato mi je, dok sam krotio rijeku, i te kako rastao adrenalin u krvi! Ali, da sam odustao, novinari mi ne bi povjerovali da sam bolestan, pomislili bi da sam se prestrašio, pa sam htio-ne htio morao s njima sjesti u gumeni čamac, u kojem su me dobrano zalijevali hladni valovi. Kao horoskopska Riba, u vodi se ionako osjećam sigurno, i rado bih ovu avanturu ponovio, ali u ljetnim uvjetima". - kaže Goranko Fižulić, ministar gospodarstva. "Pošteno smo zaronili". U nedjelju je prvi put na vlastitoj koži osjetio čari i zamke raftinga, na dijelu rijeke Kupe duboke od dva-tri metra do samo dvadesetak centimetara, čija je temperatura bila 9- 10 stupnjeva, a temperatura zraka, s jutarnjih oko ništice, tijekom dana nije se popela na više od desetak stupnjeva. U punoj spremi za rafting: u neoprenskom odijelu i čizmama, vjetrovci, s kacigom i pojasom za spasavanje, i veslom, s još desetero odvažnih sjedne u čamac, ministar Fižulić se osjećao OK.Ministar Fižulić uvijek potiče nove akcije, pa je bez suviše nagovora i pregovora, pristao na ovaj spust niz Kupu, održan u sklopu 8. državnog prvenstva, u oganizaciji Hrvatskog rafting saveza.Točno u podne, iz Osilnice, sa slovenske strane, krenuo je rafting niz Kupu. U čamcu je bilo jedanaestero hrabrih: Roland Žuvanić, Damir Reškovac, Vjekoslav Paun, Andreja Sarač, Goran Čop, Marina Dijaković, Željko Kelemen, Alan Šerbinek, Tomislav Kralj, Goranko Fižulić i fotograf Hrvoje Žučko. Na kopno su izišli nakon jednosatne borbe s valovima, svi mokri kao miševi, četiri-pet kilometra nizvodno. Najvažniji su bili koordinacija i timski rad svih članova posade, a skiper je bio Željko Kelemen, predsjednik Hrvatskog rafting saveza.- Niz prve brzace spustili smo bez velikih priprema, znali smo samo kako da napravimo lijevi ili desni okret - kaže Fižulić.- A kolega Roland Žuvanić i ja bili smo prva dvojica, sprijeda u čamcu, lijevi i desni, i zapravo ono što smo radili nas dvojica, trebali su slijediti i svi ostali. A Željko je otraga vikao idemo li u lijevi ili desni zavoj. Nisam baš uvjeren da smo upravljali nas dvojica, osobito u onim divljim vodama, nego nas je nosila matica i bujica. To je i najuzbudljivije kad vas nosi divlja voda, kad ne možete u potpunosti kontrolirati čamac, kad postoji opasnost da se prevrnete, nasučete ili se čamac probuši na stijenama. A jednom smo pošteno zaronili... - I završili pod mojim nogama! - smije se Marina.- Da bi se obranili od velikog vala koji je doslovce poklopio čamac, gospoda Fižulić i Žuvanić skliznuli su s ruba čamca, na kojem se sjedili bez oslonca, a kako sam ja sjedila na prečki, odjednom su se našli ispod mojih nogu. Ali, brzo su ustali! - pripovijeda Marina, koja se, jedina bez vesla, vozila sprijeda u čamcu.- Uživala sam, ali i vrištala, bilo me pomalo i strah da ne padnem u hladnu vodu. Sve u svemu, bilo je vrlo uzbudljivo.- U mirnom toku rijeke, bez uzbuđenja, uživali smo u krajoliku - pripovijeda Goranko Fižulić - a pravi su izazov bili brzaci i divlje vode, pune kamenja. Jednom smo se i nasukali, a oslobodili se tek nakon nekoliko minuta kad smo rasporedili težinu u čamcu. Željko je čak morao skočiti u vodu da odgurne čamaca i tako pomogne da se odsučemo. Ali, nama za utjehu, na natjecanju se to dogodilo i ženskoj ekipi, a one su se na jednom kamenu zadržale daleko dulje od nas. Iako su "dobronamjernici" s obale glasno navijali da im se čamac prevrne, u hladnoj se Kupi ipak nisu i okupali. - Nitko nije pao u vodu, ali da se to i dogodilo, imali smo pojaseve sa spasavanje, koji vas drže na površini ako ste pali tamo gdje je rijeka duboka pa ne možete stati na dno, i kacigu na glavi. Ali Roland i ja, ipak smo bili potpuno mokri, jer čamac se, na mahove, kad nas je zapljusnio val, napunio vodom, a noge nije bilo nimalo ugodno stalno držati u vodi od deset stupnjeva. Sve u svemu, bilo je zgodno, trebalo je i to probati, jer rafting na Kupi, osim onog na Cetini, trebao bi obogatiti ponudu hrvatskog turizma - dodaje ministar gospodarstva. Nakon ove riječne avanture, u džipu, koji ih je cijelim putem pratio uz obalu, posada čamca presvukla se u suhu odjeću i vratila na polaznu točku u Osilnicu, gdje ih je čekala okrepa: ručak u gostionici, u rafterskom ugođaju, s govedskom juhom, kobasicama i buncekom sa zeljem. Pila se rakija od borovnica i medovnjača, te portugizac.- Planiramo to, naravno, uskoro ponoviti, i sljedeće će godine, a po svemu sudeći, definitivno smo za rafting pridobili i ministra Fižulića.